کد خبر : 27328
تاریخ انتشار : شنبه 9 نوامبر 2019 - 8:06
-

مدیرعامل سابق گاز استان فارس ؛

حضور دکترهوشنگ محمدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شیراز

حضور دکترهوشنگ محمدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شیراز
دکتر هوشنگ محمدی از فرزندان شهرستان ممسنی و مدیرعامل اسبق شرکت گاز استان فارس خود را مهیای حضور در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در حوزه شهر شیراز میکند ؛

به گزارش دیارممسنی, کارنامه عملکرد دکتر هوشنگ محمدی طی ۴۰ سال مدیریت در صنعت گاز کشور به این شرح است :
مجری اولین پروژه گازرسانی در کشور در سال ۱۳۵۹ بعد از انقلاب اسلامی
مقاوم سازی شبکه گاز تهران در مقابل زلزله
نماینده جهاد سازندگی کشور در شرکت ملی گاز ۱۳۵۹-۱۳۶۱
رئیس گازرسانی در شهرهای ممسنی/گچساران/فیروزآباد/فراشبند/میمند ۱۳۶۹-۱۳۷۴
رئیس مناطق گازرسانی ۸-۹-۱۰-۵ تهران بزرگ در سال های ۱۳۷۴-۱۳۸۱
رئیس منطقه ۵ گازرسانی تهران بزرگ ۱۳۷۷-۱۳۸۱
مدیربرنامه ریزی و کنترل شرکت گاز استان تهران و عضو هیئت مدیره شرکت های گاز استانی سمنان و ایلام  ۱۳۸۱-۱۳۸۵
مدیر عامل و قائم مقام وزیر نفت در شرکت گاز استان قم ۱۳۸۵-۱۳۹۲
نماینده حقوقی وزارت نفت و معاونت علمی و فن آوری رئیس جمهور
مسئول انرژی نو به مدت ۷ سال همزمان با مسئولیت های تهران و قم
مدیر عامل و قائم مقام وزیر نفت در شرکت گاز استان فارس ۱۳۹۲-۱۳۹۶


هوشنگ-محمدی۲

دکتر هوشنگ محمدی مجری اولین پروژه انرژی زمین گرمایی کشور
در دهه۸۰  و در زمان مدیریت دکتر محمدی در شرکت گاز استان قم باتوجه عدم امکان توسعه شبکه  انتقال گاز کشور در بعضی از نقاط صعب العبور ,کوهستانی و دارای بعد مسافت, در تعدادی از روستاهها امکان بهره مندی از گازطبیعی وتوسعه شبکه گاز وجودنداشت و دکتر محمدی برای نخستین بار درکشور,جهت بهره مندی مناطق یاد شده از انرژی گرمایی زمین به منظور انرژی موردنیاز گرمایش و سرمایش استفاده نمود. در این خصوص مقالات متعددی توسط وی در کنفرانس های بین المللی ارائه شده است.به منظور عملیاتی کردن ایده, روستایی به نام جیمزقان از روستاهای توابع دهستان قاهان، بخش خلجستان استان قم با داشتن شرایط جغرافیایی صعب العبور,کوهستانی به همراه اقلیمی بسیار سرد وبرف گیر به عنوان پایلوت در نظر گرفته شد.

رتبه نخست استان فارس در توسعه گازرسانی و شبکه گذاری کشور در زمان مدیریت دکتر هوشنگ محمدی

در زمان مدیریت دکتر محمدی در شرکت گاز استان فارس,بر اساس آخرین ترازنامه انرژی کشور که تا پایان سال ۹۵ منتشر شده است. استان فارس طی سال های ۹۲ تا ۹۶ رتبه نخست توسعه گازرسانی و شبکه گذاری کشور را به میزان۶۶۷۵ کیلومتر کسب نموده است وبا مدیریت جهادی ایشان, ۳۱درصد توسعه شبکه و گازرسانی استان فارس درطول ۵۰ سال گذشته فقط طی مدت ۴ سال طراحی واجرا گردید.

شیراز هوشمند یک ضرورت است

اینکه استان فارس و به عبارتی شهر شیراز قطب الکترونیک,گردشگری,سلامت,کشاورزی,پیوند و…است اتفاقات خوبی بوده که نشان از توانمندی های استان است و با مشارکت شهروندان وبرنامه ریزی بر روی این توانمندی ها,کسب کارهای دیجیتالی وفناوری هامی توان شیراز را به عنوان کاندیدای اولین "شهر هوشمند کشور" معرفی نمود. اهداف نهایی شهرهای هوشمند «مدیریت انرژی، کاهش آلودگی، افزایش امنیت عمومی,توسعه حمل ونقل هوشمند و ارائه خدمات بهتر به شهروندان» است. ممکن است در آینده سرمایه کافی برای کلید زدن پروژه‌های بزرگ زیرساختی را نداشته باشیم چرا که موضوع ROI یا «بازگشت سرمایه» در مبحث شهرهای هوشمند بسیار اهمیت دارد, قطعا شیراز آینده می تواند جایی برای زندگی بهتر و ارائه خدمات به شکل‌های بهبود یافته‌تر و شهری جذاب و سرگرم کننده برای شهروندان باشد.

برنامه ریزی بلند مدت راهگشای اصلاح کشور

دکتر هوشنگ محمدی در خصوص مدیریت کشور معتقد است:  کار اصلاح کشور، هیچ ربط بنیادینی به برنامه های ۵ ساله و افق ۱۴۰۴ و سر کار آمدن این جناح و آن جناح و قیمت نفت و رفع تحریم ها وبرجام و حتی اصلاح قوانین و اجرای خوب آنها و بالا رفتن ارزش پول ملی و نظایر این ها ندارد؛ بدرستی,هر کدام از این ها می تواند حال کشور را بهبود نسبی دهد یا بدتر کند ولی کار را از بن، اصلاح نمی کند.
بر این باورم که اگر ایران را دوست داریم و دلمان می خواهد این کشور، سری بین سرها داشته باشد و نامش برای شهروندانش باعث سربلندی شود، باید از کوتاه مدت دل برید و دستکم به اصلاح بنیادین اوضاع عمومی کشور در ۳۰ سال بعد امید بست، آن هم اگر از همین امروز، برنامه ریزی و عمل آغاز شود و الّا ۳۰ سال های زیادی – که هر کدام شان معرف یک نسل هستند – می آیند و می روند و حال ایران هم روز به روز بدتر می شود.

ادبیات حاکم برفضای عمومی کشور توسعه ای یا شعاری است 

به محتوای اختلافات بعضی از دولتمردان و مجلسی ها و فعالان سیاسی بنگریم مشخص می شود اساساً دعوایی بر سر مفاهیم توسعه ای کشور ندارند ولی تا سرحد امکان درباره مفاهیم سیاسی مانند برجام وحضور جنسیتی در ورزشگاه و… با یکدیگر بحث می کنند
چرا به جای دعواهای بیهوده سیاسی، تاکنون مجلسی ها بر سر این موضوع با یکدیگر درگیری فکری نداشته اند که مثلا  چگونه می توانیم صادرات محصولات مبتنی بر IT مانند نرم افزار و بازی های رایانه ای را گسترش دهیم و درآمد ارزی قابل توجهی داشته باشیم؟
آیا شنیده اید که بحث اصلی مسئولان این باشد که چگونه می توانیم بخشی از درآمد نفتی مان را در خارج سرمایه گذاری کنیم تا سودآوری مستمر برای کشور داشته باشد؟ مانند خرید سهام شرکت ها و معادن بزرگ، راه اندازی پمپ بنزین ها در خارج ، مشارکت در مجتمع های تولیدی و … .
فضای گفتمانی کشور ، متأسفانه فضای توسعه محور نیست این یک زنگ هشدار به همه ماست ,آخرین باری که موضوع اصلی کشور، به جای بحث های سیاسی و شعاری، برای مثال این بود که "چگونه حمل و نقل ریلی را گسترش دهیم" چه زمانی بود؟یا درباره نظام مالیاتی کشور و این که چه راه هایی برای عادلانه کردن سیستم مالیاتی داشته باشیم، بحث های فراگیر انجام می شود و تیتر یک رسانه ها به موافقان و مخالفان راه های پیشنهادی تبدیل می شود؟
و لذا این یک سؤال راهبردی است اما یافتن پاسخ، کار سختی نیست ؛ کافی است به سخنرانی ها ، مصاحبه ها ، تیترها، سرمقاله ها و بیانیه ها توجه کنیم که آکنده از مفاهیم سیاسی و شعاری است.

 

یکی از شاخص های مهم رشد و توسعه استان  وکشور وضعیت زنان و سطح توانمندسازی ایشان میباشد.

از آنجا که متاسفانه تعداد زنان سرپرست خانوار به دلایل مختلف از جمله افزایش نرخ طلاق، افزایش تعداد زندانیان، اعتیاد, مهاجرت سرپرست خانوارو… روندی صعودی دارد,لذا توجه به توانمندسازی این قشر آسیب پذیر ضروری می باشد وانشالله بایک برنامه ریزی منسجم درنهایت منجر به فقرزدایی نیز خواهدشد, بنابراین موفقیت برنامه های فقرزدایی نیازمند وضع قوانین کارآمد و پیگیری به موقع اجرای برنامه های توانمندسازی این قشر می باشد.

سیستم آموزشی در ایران، به صورت ملموسی در حال تباه کردن نسل هاست و این روند، دهه هاست که به شکل معاصر ادامه دارد!

منظور کسانی که در سیستم آموزشی کار می کنند، مانند معلمان، استادان و مدیران نیست بلکه سخن بر سر این است که سیستم، ناکارآمد است و حتی بهترین معلمان و استادان نیز نمی توانند در درون این سیستم، کارآمدی خود را به طور کامل و نهادینه شده بروز دهند.

یکی از ویژگی های نظام آموزشی در ایران، غیرمنعطف بودن آن است به گونه ای که نمی تواند تن تنبل خود را در واکنش به آنچه در جامعه می گذرد تکان داده و اقدام مناسب کند: سن اعتیاد در جامعه به طرز فاجعه باری کاهش می یابد و به سنین دانش آموزی می رسد ولی نظام آموزشی همچنان در حال یاد دادن نام بزرگ ترین صحرای ترکمنستان است.

شبکه های اجتماعی موبایل محور، تمام جامعه را در بر می گیرند و نظام آموزشی اصرار دارد که دانش آموزان نام کتاب های فلان شاعر ونویسنده را حفظ کنند. سرطان و بیماری های مرتبط با تغذیه نامناسب در جامعه تشدید می شوند ونظام آموزشی از معلمان می خواهد حفظ کردن نام فلان باکتری ها را به دانش آموزان تحمیل کنند.طلاق گسترش می یابد و درصد قابل توجهی از دانش آموزان با پدر یا مادرهای جدا شده از هم زندگی می کنند و نظام آموزشی به جای دادن آموزش های لازم، می خواهد تانژانت و کتانژانت را مرور کنند.
فهوای سخن این است که سیستم عریض و طویل آموزشی به حدی کُند و سنگین است که نمی تواند همراستا با نیازهای کنونی، عکس العمل نشان دهد، چه رسد به پیش بینی نیازهای آتی؟! و به مانند مؤسسه ای می ماند که در عصر موبایل و رایانه و اینترنت، همچنان درگیر پرورش کبوتران نامه‌رسان است و اتفاقاً خیلی هم جدی و سختگیرانه این کار را می کند.

هیئت امنایی شدن بیمارستان‌ها دولتی درکنار مزایای محدود, مخاطرات قابل توجهی می تواند به همراه داشته باشد.

نگاه صرفاً اقتصادی ودرآمدزایی به حوزه درمان کشور خطرناک بوده و اگر تمهیدات لازم برای آن اندیشیده نشود، حوزه سلامت را در بخش دولتی شبیه حوزه آموزش و پرورش خواهد کرد و سرنوشتی شبیه مدارس دولتی در انتظار بیمارستان‌های دولتی است و قطعا اقشار ضعیف جامعه قادر به استفاده از این امکانات نخواهند بود.
به اعتقاد من تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در حوزه سلامت در مقایسه با سایر حوزه‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که این حوزه علاوه بر اینکه با سلامت و جان مردم در ارتباط اســت، همه افراد جامعه را شــامل می‌شود و باید به این مهم توجه داشت که در سالهای اخیر به دلیل اعمال تحریمهای ظالمانه از سوی آمریکا، شرایط اقتصادی کشــور دشــوار شده و درآمد بســیاری از مردم ناچیز بوده وباید بکوشیم تمهیداتی را در حوزه سلامت فراهم کنیم تا بیماران دغدغه‌ای جز سلامت نداشته باشند.در حال حاضر نیز تعداد زیادی از دهک‌های پایین اقتصادی تحت پوشــش بیمه‌های مختلف ســلامت هســتند، با این حال حتی قدرت پرداخت فرانشیز درمان را نداشته و در بسیاری از موارد از خدمات موسسات خیریه‌ استفاده میکنند؛ بنابراین باید این موضوع به منظور رفع مشکل وضعیت دهک های پایین درآمدی در مجلس مورد بررسی دقیق قرار گیرد. همچنین موضوع هیات امنایی شدن بیمارستان های دولتی در حق ارائه‌ دهندگان خدمت خصوصا پرستاران شریف و زحمتکش که بیشترین خدمات را ارائه می‌دهند به دلیل عدم نفوذ و قدرت کافی در نظام سلامت، اجحاف می شود و اوضاع اسف‌بارتری پیدا می کنند.

سرمایه گذاری در حوزه ورزش

علاوه بر آثار مثبت اقتصادی، در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز بسیار مؤثر بوده و می بایست باپرهیز از نگاه شعاری, با حمایت همه جانبه از ورزش قهرمانی و توسعه ورزش همگانی استان, مشکلات حوزه های سلامت و اجتماعی جامعه مرتفع گردد.

اهمیت موضوع تاحدی است که یکی از دیپلماسی‌های فعال در جهت توسعه و تعمیق روابط میان کشورها نیز دیپلماسی ورزشی است. توسعه ورزش در کلان شهر شیراز واستان، نیازمند نگرش حمایتی ودلسوزانه است و برای تحقق این امر همه باید دست به دست هم دهیم.

مدیران فاسد در دستگاه مدیریتی کشور

در خصوص مدیری که به علت ناتوانی و بی‌کفایتی فضای پاک مدیریتی او که نمادی از نظام اسلامی است به فساد آلوده گردد، ادامه مسئولیت چنین مدیری ظلم به نظام اسلامی و مردم باعزت ایران است که به چنین مدیری اعتماد کرده‌اند. مدیری که در تظاهر به پاکدستی؛ فساد می کند یا ان را می‌پوشاند و دم نمی‌زند، مجرم اصلی فساد در آن دستگاه است که می‌بایست مورد محاکمه واقع شود. چنین حرکت انقلابی مستلزم آن است که قوه قضائیه همانگونه که به حول قوه الهی شروع کرده است, هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد قایل نباشند و با میدان دادن به مدیران توانمند و دلسوز بستر لازم را برای این حرکت انقلابی وکنار گذاشتن مدیران فاسد فراهم نماید.

هوشنگ-محمدی

سخن پایانی

چند ماه دیگر به انتخابات یازدهمین دوره  مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است,مردم طی بیش از یکسال گذشته  موضوعات تازه ومتنوعی را تجربه نموده اند، فشارحدکثری تحریم ها,نوسانات بازار ارز ،  مشکل صادرات، فساد و رانت ومتعاقب آن بازداشت…, در این شرایط, بازگشت اعتماد عمومی کمی سخت شده است.لکن هنر مدیریت‌هاو پذیرش مسؤولیت‌ها می بایست در جهت  جلب دوباره اعتماد مردم,رونق مجدد اقتصاد و رفاه وآسایش آنها باشد چرا که اصلی‌ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی همین اعتماد عمومی بوده و هست.

انتظار می رود مردم با داشتن چندین تجربه ی انتخاباتی و کار با چهره های پارلمانی هم به عوارض یک انتخاب غلط آشنایی پیداکرده باشند هم با راههای شناخت و اگر میسر شد ، درمان آن…
علاوه بر آن از یاد نبریم که هر انتخابی نتیجه بلوغ فکری جامعه و آزادگی و دور اندیشی ست چرا که یک رشته ی دی ان ای سرنوشت جامعه هدف, با رشته ی عملکرد منتخبین آنها پیوند خورده و پیشرفت یک رشته بدون دیگر میسر نیست.
در پایان باید گفت (در حوزه ی انتخابات) آنچه امروز است ، حاصل انتخاب دیروز ماست و آنچه فردا خواهد بود لاجرم محصول انتخاب امروز ماست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کرم پور شنبه , 9 نوامبر 2019 - 23:26

سلام
چه قدر عالی بالاخره یک فرد واقعا خلاق و عمگرا وارد میدان شد. اول ارزوی سلامتی برای ایشان و دوم ارزوی موفقیت برای ایشان و شیرازمون

اوقات شرعی